Podobno nie należy oceniać książki po okładce. Ta zasada najwyraźniej nie ma zastosowania do sklepów internetowych, ponieważ najnowsze badania pokazują, że ich klienci zwracają dużą uwagę na layout ich witryn. Co ciekawe jednak, ten sam raport wskazuje sporą obojętność e-sprzedawców w tej kwestii.
Bardzo niski odsetek właścicieli sklepów online w ciągu ostatniego roku zmieniło wygląd swoich witryn. Przez to tracą bardzo wielu klientów. Internauta wchodzący na stronę sklepu z mało przejrzystym interfejsem, rzadko decyduje się na dokonanie w nim zakupów. Nawet jeśli odnajdzie w ofercie interesujący go produkt, często dochodzi do zjawiska porzucenia tzw. e-koszyka.
Jak widać zatem, jeśli właścicielom sklepów internetowych zależy na sprawnym funkcjonowaniu ich biznesów, powinni postawić nie tylko na rozwijanie swojej oferty, czy konkurencyjność cenową. Wygląd ich witryn jest równie ważny. Kto wie czy nawet nie ważniejszy, gdyż to właśnie interfejs rzuca się w oczy klienta jako pierwszy i zachęca, lub nie, do zapoznania się z zawartością.
Warto też pamiętać, że nie chodzi tu o jakiś fantazyjny, czy wymyślny wygląd. Liczy się prostota i funkcjonalność. Najlepiej sprawdzają się klasyczne wyglądy sklepów, gdzie w lewym górnym rogu mamy ich logo, natomiast w prawym znajdują się ikony odpowiedzialne za opcje zakupowe. Taka sama przejrzystość powinna oczywiście cechować również mobilne wersje sklepów online. Trzeba pamiętać, że w wypadku e-commerce wygląd sklepu jest tak samo ważny, jak w wypadku handlu stacjonarnego. W schludnym i uporządkowanym miejscu, zakupy robi się o wiele więcej.