Polski rynek e-commerce nie tylko prężnie się rozwija. Polscy internauci przyznają również bardzo wysokie noty, oferowanym przez ten sektor usługom. Dowodzi tego najnowsza analiza przeprowadzona przez firmę TrustedShops. Została ona przeprowadzona w dziewięciu europejskich krajach, na próbie ponad 2 milionów klientów.

Ocenie zostały poddane takie czynniki jak obsługa klienta w e-sklepach, jakość oferowanych przez nie produktów, a także czas dostawy. Każdy z tych elementów został oceniony przez polskich internautów bardzo wysoko. Średnia ocena krajowego e-commerce to 4.8 na 5. Nieco gorzej oceniają swoje usługi w e-handlu Włosi oraz Niemcy. Najmniej zadowoleni z handlu internetowego w swoim kraju, są z kolei Francuzi. Średnia ocena wystawiona przez tamtejszych klientów to 4.43.

Bardzo zaskakującym może się wydawać, że jesteśmy o wiele bardziej usatysfakcjonowanymi klientami w sieci, niż mieszkańcy krajów, w których e-commerce ma dłuższą historię. Przykładem mogą tu być, chociażby wspomniana Francja, czy Wielka Brytania – największy rynek e-handlu w Europie. Eksperci jednak studzą optymistyczne analizy, że chodzi tu wyłącznie o świetną formę polskiego e-commerce. Innym czynnikiem może być też fakt, że użytkownicy w krajach, gdzie sektor ten ma większy staż, mają również większe wymagania co do niego. E-sprzedawcy muszą się tam o wiele mocniej starać, aby przekonać internautów do swoich usług. Nie zmienia to jednak faktu, że analiza TrustedShops, tylko potwierdza dobre opinie o polskim e-commerce.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *