Lojalność klientów jest jedną z większych bolączek właścicieli e-sklepów. Można ją jednak poprawić, opierając się o wyniki badań głoszących, że zakupy w sieci robią bardzo często osoby grające w gry komputerowe i wideo. Dając im możliwość tzw. grywalizacji podczas odwiedzania sklepów internetowych, można sobie zaskarbić ich sympatię i lojalność.

Tradycyjne metody przyciągania klientów jak np. banery reklamowe, to już zdecydowanie za mało. Eksperci twierdzą, że młodzi, grający ludzie, dokonujący zakupów w internecie, przenoszą doświadczenia z wirtualnego świata gier, do ich rzeczywistości. Warto zatem zapewnić im choć namiastkę tego dreszczyku emocji, który daje im wyimaginowany świat gier komputerowych. Jako jeden z przykładów podaje się tu wprowadzenie elementu gry, w procesie odkrywania nowych możliwości, jakie daje im sklep internetowy, Chodzi tu np. o wyszukiwanie i wskazanie przez użytkownika konkretnych elementów znajdujących się na stronie. Zabawa zabawą, ale nagrodą za uczestnictwo w niej, mogą być np. zniżki cenowe na oferowane przez sklep produkty. Ich wysokość mogłaby być uzależniona od liczby zdobytych w grze punktów. To znacznie ciekawsza i skuteczniejsza metoda, od bombardowania użytkowników setkami reklam, na które z reguły i tak nie zwracają uwagi.

Wyżej wymieniony sposób nadaje się najlepiej do zachęcenia nowych klientów. Jeśli chodzi natomiast o tych, którzy już znają ofertę danego e-sklepu, można ich skusić do powiększania swojego koszyka zakupowego. Chodzi tu o indywidualne podejście do każdego klienta i zachęcanie go do nabywania produktów, które naprawdę go interesują. Metodą mogą tu być specjalne odznaki, przyznawane za kupowanie towarów z konkretnej grupy. Mogłyby one podlegać gradacji i podziałowi na np. brązowe, srebrne i złote. Ten element grywalizacji może powodować u klientów chęć sprawdzania innych branż, oferowanych przez sklep.

Zdaniem specjalistów te dwa wyżej wymienione elementy, powinny zaowocować stworzeniem rankingu klientów zdobywających punkty, a także ich społeczności działającej wokół sklepu. Jej uczestnicy mogliby pisać recenzje kupowanych produktów, doradzać sobie nawzajem w kwestiach zakupowych, a także oceniać wybory innych klientów. Dodatkowo osoby znajdujące się wysoko w rankingu, mogłyby być nagradzane rabatami. Stworzenie takiej społeczności, powinno zaowocować jeszcze większym przywiązaniem klienta do danego sklepu, bo sam by go współtworzył.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *